Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 27 września 2024 15:29
Reklama

Konferencja „Pomorzanie. Jacy jesteśmy?”

Wydarzenie odbędzie się w środę, 3 kwietnia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.
  • Źródło: www.ug.edu.pl
Konferencja „Pomorzanie. Jacy jesteśmy?”

Autor: materiały prasowe

 

Zapraszamy na konferencję, podczas której omówione zostaną wyniki badania dotyczącego „postaw i zachowań mieszkańców województwa pomorskiego w kontekście budowania tożsamości Pomorzan”. Badanie zrealizowane zostało przez konsorcjum Instytutu Kaszubskiego i Fundacji IBRiS przy wsparciu Pomorskiego Centrum Badań nad Kulturą Uniwersytetu Gdańskiego. 

- informacje prasowe

 

Wydarzenie odbędzie się 3 kwietnia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Konferencję, na której zaprezentowane zostaną wyniki raportu z badania, otworzy prezentacja Kierownika Zakładu Antropologii Społecznej oraz kierownika projektu prof. dr. hab. Cezarego Obrachta-Prondzyńskiego. 

 

Będzie ona wstępem do zaplanowanych dwóch paneli dyskusyjnych. Oprócz badania ankietowego przeprowadzono wywiady grupowe z mieszkańcami, dotyczące identyfikowanych przez nich problemów i oczekiwań. Ostateczny kształt raportu oraz zawarte w nim rekomendacje powstawały w ramach licznych dyskusji w eksperckim kręgu akademickim i samorządowym.

Uczestnicy paneli zostali dobrani pod takim kątem, by prezentować jak najszerszy przekrój mieszkańców i mieszkanek Pomorza, zapewniając różnorodność perspektyw i doświadczeń. Wśród występujących będą zatem uczniowie, przedstawiciele uczelni, biznesu, samorządu i organizacji pozarządowych.

- informacje prasowe

 

W ramach pierwszego panelu „Z pokoleniami w przyszłość”, porozmawiamy o tym, czy ustalenie wspólnych priorytetów dla przedstawicieli różnych pokoleń jest możliwe. Jakie wyzwania powinny stawiać przed sobą szkoły i uczelnie, by sprostać wymaganiom nowych pokoleń i pomagać im w przyszłym budowaniu pozycji na rynku pracy? Jak z wyzwaniem zarządzania międzypokoleniowym zespołem radzą sobie pracodawcy? Czyli jak razem mamy budować pomorską wspólnotę obywatelską korzystając ze wspólnych doświadczeń i pomysłów.

 

W ramach drugiego panelu, zatytułowanego „Pomorzanie - aktywni czy bierni?”, skupimy się nad tym, w jaki sposób i jakimi narzędziami można generować i wspierać energię społeczną. Jak robić to w sposób odpowiedzialny, a przede wszystkim skuteczny - i jak do współpracy angażować regionalną społeczność?

 

PROGRAM KONFERENCJI

 

9:30 - 9:45 otwarcie konferencji - Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk

9:45 - 10:15 „Pomorzanie. Jacy jesteśmy?” - prezentacja wyników i wniosków z badania tożsamości Pomorzan. Prof. Cezary Obracht-Prondzyński, Uniwersytet Gdański

10:15 - 11:45 Panel dyskusyjny „Z pokoleniami w przyszłość”. Pomorska wspólnota obywatelska - czy ustalenie wspólnych priorytetów dla przedstawicieli różnych pokoleń jest możliwe? Prowadzący: Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego Stanisław Szultka.

  • Maja Tomczak, Boeing
  • Nina Katka, Młodzieżowy Sejmik Województwa Pomorskiego
  • Zofia Wyrzykowska, Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące
  • Andrzej Stelmasiewicz, Fundacja Wspólnota Gdańska
  • Sebastian Ptak, firma doradcza Happy Birds

11:45 - 12:00 Przerwa kawowa

12:00 - 13:30 Panel dyskusyjny „Pomorzanie - aktywni czy bierni?” W jaki sposób i jakimi narzędziami można generować i wspierać energię społeczną? Prowadzący: prof. Cezary Obracht-Prondzyński, Uniwersytet Gdański.

  • Jolanta Szydłowska, Gdańska Fundacja Kształcenia Menadżerów
  • Monika Hinc, Fundacja Inicjowania Rozwoju „UP Foundation”, Scalac
  • Sulisława Borowska, Kaszubski Uniwersytet Ludowy
  • Tomasz Keler, Pomorska Sieć Centrów Organizacji Pozarządowych
  • Piotr Widz, Zastępca Burmistrza Kwidzyna
     

13:30 - 14:30 Dyskusja i zakończenie konferencji.


Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. 

Partnerzy: Samorząd Województwa Pomorskiego, Uniwersytet Gdański i Instytut Kaszubski.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama