Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 2 listopada 2024 19:16
Reklama

Uczniowie często sięgają po sztuczną inteligencję, żeby odrobić lekcje z polskiego

Czy dziś to sztuczna inteligencja pisze za uczniów wypracowania? Wielu z nich do tego ją wykorzystuje. Dla odmiany – niektórzy uważają, że to szkodliwe narzędzie.
Uczniowie często sięgają po sztuczną inteligencję, żeby odrobić lekcje z polskiego

Autor: iStock

 

Społeczne Towarzystwo Oświatowe zbadało – jak podał Portal Samorządowy – jak to wygląda w szkołach, które prowadzi. I zapytało licealistów, czy korzystają z narzędzi AI do celów związanych z nauką. 

Oto wyniki sondażu:

  • 60,6 proc. odpowiedziało TAK,
  • 27,4 proc. korzysta z nich co najmniej raz w tygodniu,
  • 43 proc. – co najmniej raz w miesiącu.

 

Z jakich narzędzi korzystają uczniowie?

 

Najpopularniejszy wśród licealistów jest Chat GPT. Spośród uczniów którzy wykorzystują do nauki sztuczną inteligencję, to narzędzie wskazała miażdżąca większość – 98,5 proc.

Inne narzędzia, które wskazali uczniowie, to:

  • Character AI (16,3 proc.), 
  • Midjourney (8,9 proc.), 
  • DALL-E (5,2 proc.),
  • Bard (3  proc.).

 

Do czego je wykorzystują?

 

Zdecydowanym liderem wśród wskazań ankietowanych licealistów jest język polski. 7 na 10 uczniów (70,4 proc.) do tego wykorzystuje w szkole narzędzia AI. 

Na kolejnych miejscach znalazły się: 

  • języki obce (37 proc.), 
  • informatyka (26,7 proc.),
  • historia (25,9 proc.).

 

Czy wszyscy korzystają z AI?

 

Okazuje się – jak wynika z badania – że nie. Nie robi tego 4 na 10 ankietowanych licealistów (39,4 proc.). Dlaczego?

Bo w ich ocenie – odpowiadają autorzy badania – ma szkodliwy wpływ na ich wiedzę i kreatywność. To po pierwsze.

Po drugie, narzędzia AI popełniają błędy, nie są więc stuprocentowo wiarygodne.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama