Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklamahttps://www.radiotczew.pl/artykul/16835,zbuduj-sukces-swojej-firmy-razem-z-nami-postaw-na-promocje-i-reklame-w-portalu-radiotczew-pl
poniedziałek, 23 grudnia 2024 12:25
Reklama

Kierowcy mogą odetchnąć. Nie będzie dodatkowej opłaty

Kilkaset złotych rocznie. Tyle miała wynosić opłata za jazdę autem spalinowym. Mamy dobrą wiadomość.

O tym „podatku” mowa była od dobrych kilkunastu miesięcy. Jeszcze poprzedni rząd, starając się o unijne pieniądze z Krajowego Planu Odbudowy, zgodził się na realizację tzw. kamieni milowych. Te kładły nacisk na ochronę środowiska i wspieranie ekologicznego transportu. 

To zarówno kij, jak i marchewka. Tym pierwszym miała być coroczna opłata uiszczana przez właścicieli samochodów spalinowych.

 

Ulga dla kierowców

 

Jeszcze w 2023 r. temat był bardzo aktualny i była mowa o tym, że taki podatek wejdzie w życie w Polsce w 2026 roku. Mówiono także, że podstawowa stawka opłaty wyniesie 500 zł. Miała być zmienna i uzależniona np. od wieku pojazdu, jego klasy ekologicznej czy wielkości.

Nowy rząd trochę się w tej sprawie miotał. Mówił o opłacie, ale też o tym, że rozmawia z UE, żeby jej nie było. 

 

Jest wstępna zgoda Brukseli, żeby w Polsce nie został wprowadzony podatek od samochodów spalinowych. 

–  Paulina Hennig-Kloska, ministra klimatu i środowiska

 

 

Teraz na tapecie jest inne rozwiązanie, które ma zadowolić UE. To premiowanie zakupu samochodów elektrycznych. System ma polegać na tym, że duże pieniądze z KPO pójdą na dopłaty do tego typu pojazdów. 

Bonusowo kolejne pieniądze otrzymają osoby, które  kupując auto elektryczne, zezłomują pojazd o napędzie spalinowym.  Dopłaty mają obowiązywać zarówno w przypadku samochodów nowych, jak i używanych.

 

To nie będzie tesla

 

Dopłaty do elektryków będą tak zrobione, że wszystkie Tesle wypadają. 

– Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz, minister funduszy

 

A to oznacza, że programem mają być objęte samochody ze średniej półki. I dodała, że pieniądze będą przyznawane według określonych zasad.

Pierwszym takim kryterium jest wspomniana cena samochodu, drugim dochody ludzi. A jeśli ktoś zezłomuje starego diesla, będzie mieć szansę na wyższe dofinansowanie. Tak więc w rewizji KPO zapisane jest, że osoby z niższym dochodem będą miały możliwości uzyskania wyższego wsparcia.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama