Teraz słowo staje się ciałem. Od 1 lipca – donosi Portal Samorządowy – nie będzie można organizować zbiórek pieniężnych na Facebooku i Instagramie. Jest to związane z nowymi regulacjami unijnymi, które mają lepiej chronić rynek i konsumentów wspólnoty. Ta decyzja UE – chociaż z założenia ma chronić rynek – to problem dla wielu europejskich organizacji pozarządowych. Poprzez zbiórki pieniężne na FB i Insta gromadziły one pieniądze na ważne cele społeczne. Dodajmy, że w Polsce działa ich ponad 160 tysięcy takich organizacji.
Przekaż datek
Meta uspokaja trzeci sektor: NGO-sy (organizacje pozarządowe) nadal będą mogły informować swoich odbiorców na Facebooku i Instagram o zbiórkach. Nie będą mogły jednak za ich pośrednictwem zbierać pieniędzy. Koncern testuje inny sposób: przycisk „Przekaż datek”. Będzie on przekierowywał zainteresowanych na zewnętrzne strony (platformy crowdfundingowe). Tam bez problemu będą mogli wpłacić pieniądze na określony w zbiórce cel. Pracuje również nad zwiększeniem atrakcyjności linków do zbiórek z zewnętrznych serwisów publikowanych u siebie.
Polska jest na to przygotowana
W Polsce partnerem Facebooka – jak podała „Rzeczpospolita” – miałaby zostać m.in. popularna platforma crowdfundingowa Zrzutka.pl. Ale podobnych serwisów jest w Polsce dużo więcej.
Wokół końca zbiórek na Facebooku i Instagramie zrobił się szum, ale nasz polski rynek crowdfundingu jest jednym z najbardziej rozwiniętych w Europie.
– podkreśla Dobrosława Gogłoza, dyrektorka zarządzająca Pomagam.pl
I dodaje:
Widzimy ogromną szansę w tej zmianie, która wielu organizacjom umożliwi poznanie naszej platformy i korzystanie z jej benefitów.
Między innymi wsparcia ekspertów i szkoleń, kontaktu z darczyńcami i bezprowizyjnej wypłaty zebranych pieniędzy.
Napisz komentarz
Komentarze