Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklamahttps://www.radiotczew.pl/artykul/16835,zbuduj-sukces-swojej-firmy-razem-z-nami-postaw-na-promocje-i-reklame-w-portalu-radiotczew-pl
poniedziałek, 23 grudnia 2024 03:41
Reklama

Nowe przejście podziemne pod DK22 przy moście knybawskim

Pod drogą krajową nr 22, w pobliżu mostu knybawskiego na Wiśle, powstaje nowe przejście podziemne, które połączy pieszych i rowerzystów z WTR.

Autor: Telewizja Tetka

Ta inwestycja, będąca częścią większego projektu przebudowy odcinka drogi krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą, jest niemal ukończona.

 

Tunel nie tylko dla rowerzystów

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) kończy prace na wspomnianym odcinku, a termin zakończenia całej inwestycji zaplanowano na 15 października 2024 roku. Przejście podziemne, będące kluczowym elementem tego projektu, zapewni bezpieczne przejście dla pieszych i rowerzystów. Nowy tunel połączy drogę rowerową wzdłuż krajowej 22 z Wiślaną Trasą Rowerową, stając się integralną częścią popularnego szlaku Euro Velo. 

 

Jesteśmy jakby w okolicach suchego przepustu. Jest to istniejący przepust, on nie powstał od nowa. Myśmy go po prostu zrekonstruowali. Był on przewidziany do obsługi cieku wodnego, jak to w swoim zadaniu ma funkcjonować przepust, ale tutaj z racji, że wzdłuż całej drogi krajowej nr 22 realizujemy również budowę ścieżki pieszo-rowerowej, tak też tutaj, wykorzystaliśmy ten suchy przepust, który już istniał właśnie do wybudowania przejazdu dla rowerzystów pod drogą krajową nr 22.  Oczywiście ma to na celu poprawę bezpieczeństwa.

- Mateusz Brożyna, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

 

 

W przypadku węzła rowerowego wykonano oświetlenie wewnątrz obiektu oraz pochylnie i schody dla pieszych. Prawy wlot zostanie połączony z chodnikiem dla pieszych wzdłuż DK22 schodami i pochylnią dla niepełnosprawnych. Po prawej stronie DK22 zaprojektowano dwubiegowe żelbetowe schody skarpowe o szerokości 1,5 m. Schody zaopatrzone zostaną w obustronne balustrady mocowane do przylegających murków.

 

Część większego projektu

 

Jest to też oczywiście część międzynarodowego szlaku rowerowego Eurovelo, ale też oczywiście częścią tego Eurovelo jest WTR, czyli wyślana trasa rowerowa, z której chętnie korzystają tutaj mieszkańcy okolic, ale też turyści, którzy przyjeżdżają właśnie na Pomorze. Warto też dodać tutaj oczywiście w planach GDDKiA oddziału w Gdańsku jest też budowa ścieżki rowerowej tutaj brakującego elementu wzdłuż drogi krajowej nr 91, od węzła drogowego w Czarlinie do istniejące już drogi na ulicy Głowackiego w Tczewie.

- Mateusz Brożyna, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

 

 

Inwestycja obejmuje także nowoczesne oświetlenie oraz udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, co zapewni wygodne i bezpieczne korzystanie z nowego przejścia. Koszt budowy przepustu wynosi 1 999 785 zł.

Interesujące jest to, że nowe przejście zastępuje istniejący wcześniej tunel, który łączył przyczółek mostu po obu stronach drogi i służył celom wojskowym. Nowa inwestycja przywraca tę funkcjonalność, dostosowując ją do potrzeb współczesnych użytkowników trasy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama