Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 1 listopada 2024 09:14
Reklama

Google właśnie zaczął to robić. Możesz stracić swoje konto

Google zapowiadał to już kilka miesięcy temu. Internetowy gigant ogłosił wielkie czyszczenie. I właśnie zaczął kasować konta użytkowników. Jak ich nie stracić?
Google właśnie zaczął to robić. Możesz stracić swoje konto

Autor: Canva

 

Firma poinformowała użytkowników, że robi porządek w swoich systemach i usunie wszystkie konta, które od dłuższego czasu nie były używane. Zastrzegła jednak, że dotyczy to wyłącznie profili osób prywatnych. Firmowych ma nie dotykać. A chodzi przecież np. o skrzynki pocztowe Gmail.

 

Czy może to zrobić? Eksperci wyjaśniają

 

Zasady Google’a dotyczą wyłącznie kont osobistych i nie mają wpływu na konta firmowe lub szkolne/uczelniane. Istnieje też kilka wyjątków od reguły, np. nieaktywne konto nie zostanie usunięte, jeśli wykupiono na nie inną subskrypcję, która nadal pozostaje aktywna. Google nie usunie konta także w sytuacji, gdy wysłano z niego przynajmniej jeden film na YouTube – wyjaśniali eksperci.

 

Zaczęło się

 

Teraz komputerswiat.pl podał, że proces kasowania właśnie się rozpoczął. Zostaną usunięte konta nieaktywne. 

„Nowa definicja nieaktywnego konta oznacza, że jest ono nieużywane przez założyciela przez okres 24 miesięcy” – dodaje serwis.

Co ważne – wszystkie dane przechowywane na takich kontach zostaną trwale usunięte z sieci. A wszystko jest podyktowane m.in. względami bezpieczeństwa.

 

Jak tego uniknąć, jeżeli komuś zależy na zachowaniu np. adresu e-mail, a używa go rzadko? 

 

„Koncern uznaje, że dane konto jest użytkowane dzięki pojedynczemu zalogowaniu do Gmail, korzystaniu z Dysku Google, pobieraniu aplikacji na smartfona czy też wyszukanie w Google. W praktyce pod topór trafią więc konta zapomniane przez ich użytkowników lub nieaktywne od lat” – czytamy.

A to oznacza, że wystarczy się na takie „zapasowe”, nieużywane konto zalogować się nawet na chwilę.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama