Trzy nagrody dla Starogardu Gdańskiego!
W imieniu Prezydenta Miasta Janusza Stankowiaka certyfikat potwierdzający otrzymany znak jakości nagrodę przyznany za ocenę „tajemniczego klienta” oraz specjalne wyróżnienie ekspertów naukowych odebrał zastępca Prezydenta ds. społecznych Maciej Kalinowski. Uroczysta gala odbyła się na Wydziale Historii Uniwersytetu Warszawskiego w sali kolumnowej.
W I edycji konkursu „Lider Zaufania Mieszkańców” Gmina Miejska Starogard Gdański otrzymała trzy nagrody. Uzyskała tytuł Lidera w budowaniu Zaufania wobec Klientów, czyli mieszkańców, obywateli i odbiorców usług społecznych i publicznych. Certyfikat i znak jakości przyznało jej Europejskie Centrum Badań nad Jakością z siedzibą w Krakowie.
Dodatkowo z grona Liderów Komisja Konkursowa wyróżniła instytucje, które uzyskały najwyższą liczbę punktów w ocenie „Tajemniczego Klienta”. Starogard znalazł się wśród laureatów nagrody „Złoty Laur” za rzetelne, profesjonalne i życzliwe podejście do klienta. Pracownicy starogardzkiego magistratu nie zawiedli „tajemniczego klienta”, który ocenił ich pracę maksymalną liczbą punktów. Wraz z nagrodą organizatorzy przekazali nagrodzonym raporty z tej oceny.
- organizatorzy
Trzecie wyróżnienie, które trafiło do Gminy, było nagrodą niezależnej grupy ekspertów ze środowiska naukowego. Naukowcy ocenili uczestników pod względem prestiżu instytucji, zaufania i pozycji rynkowej.
Bardzo ważne wyróżnienia dla Miasta i całego zespołu pracowników Urzędu. Istotą naszego zarządzania jest dialog i komunikacja oparta na zaufaniu. Miasto to ludzie. Bez mieszkańców, bez ich akceptacji, ale i krytyki nie bylibyśmy w stanie zrobić tego, co zrobiliśmy. Dzięki współpracy wielu ludzi Starogard rozwija się w sposób zrównoważony, na wielu płaszczyznach, zachowując przy tym swoją dynamikę. Ludzie są dla nas najważniejsi. Po to właśnie od ponad 10 lat budujemy w Starogardzie społeczeństwo obywatelskie. Dużo wagi przywiązujemy do tego, aby informować starogardzian na bieżąco, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie i być dostępnym dla wszystkich, szczególnie dla osób z niepełnosprawnościami. W imieniu Prezydenta dziękuję wszystkim, którzy mieli wpływ na tę wzorową ocenę naszych usług, zwłaszcza pracownikom za ich solidność, rzetelność i profesjonalizm.
– powiedział zastępca Prezydenta Miasta ds. społecznych Maciej Kalinowski
Zasady przyznawania certyfikatu
W konkurs „Lider Zaufania Mieszkańców” mogą uczestniczyć wszystkie instytucje publiczne – samorządy, ich jednostki, spółki komunalne, spółdzielnie czy wspólnoty mieszkaniowe. Ocena konkursowa odbywa się metodą „TAJEMNICZEGO KLIENTA”. Członkowie Jury badają uczestników konkursu anonimowo (incognito). Tajemniczy Klient np. odwiedza instytucję, telefonuje do urzędu, pisze e-maila jako Mieszkaniec / Klient czy kontaktuje się poprzez social media itp. Jurorzy oceniają kulturę i jakość obsługi (np. czy mógł w sposób efektywny załatwić sprawę albo uzyskać pomoc), jakość działań marketingowych instytucji, a także m.in. dostępność dla Mieszkańców niezbędnych informacji o ofercie instytucji (organizacji) czy treść i jakość strony internetowej uczestnika Konkursu.
Napisz komentarz
Komentarze