Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklamahttps://www.radiotczew.pl/artykul/16835,zbuduj-sukces-swojej-firmy-razem-z-nami-postaw-na-promocje-i-reklame-w-portalu-radiotczew-pl
poniedziałek, 23 grudnia 2024 12:49
Reklama

Fekalia nie będą leciały na tory. Takie pociągi nie wyjadą w trasę

Każdy, kto choć raz jechał starego typu pociągiem, na zawsze zapamięta toalety, których stan przyprawiał o mdłości. Kolejarze zapewniają, że niebawem się to zmieni.
Tak wyglądają toalety w nowych pociągach Polregio

Autor: Polregio

 

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) zapowiedziała, że wagony ze starym systemem odprowadzania nieczystości, w którym fekalia z toalety trafiają od razu na tory, na te tory już nie wyjadą. 

 

Ostre zapisy w regulaminie

 

Za ponad rok wagony z takimi toaletami nie będą mogły być uruchamiane. I dotyczy to wszystkich przewoźników: i dalekobieżnych, i regionalnych.

„W regulaminie PKP PLK na rozkład jazdy na lata 2024/2025, który wejdzie w życie za niewiele ponad rok, znalazł się wymóg użytkowania taboru pasażerskiego wyposażonego w toalety z zamkniętym układem sanitarnym na całej infrastrukturze kolejowej PLK” – podał serwis branżowy.

Regulamin precyzuje, że na tory będą mogły wyjechać jedynie składy wyposażone w zamknięty obieg sanitarny. 

Od tej reguły regulamin przewiduje jednak pewne wyjątki. Należą do nich pociągi zabytkowe i te, które nie w ogóle nie maja toalet.

 

Jak są przygotowane do tych zmian polskie koleje?

 

„Jeszcze w 2018 r. połowa polskich pociągów była wyposażona w urządzenia tego typu” – informuje „Rynek Kolejowy”.

A jak jest teraz?

Obecnie – jak powiedział w rozmowie z Rynkiem Kolejowym Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity – wszystkie nowe wagony oraz kierowane do napraw P5 są wyposażane w tego typu toalety (to już 90 proc. składów). Natomiast wagony, które posiadały otwarte układy WC (fekalia prosto na tory), a będą eksploatowane po wejściu rozkładu jazdy 2024/25, już zostały lub niebawem zostaną modernizacji. Dzięki temu będą dostosowane do nowych wymagań regulaminu PKP PLK.

Gorzej jest z pociągami Polregio, które wciąż eksploatuje pojazdy serii EN57 i EN57 SPOT. A te dopiero czekają na unowocześnienie systemu zbiorników na nieczystości.

Spółka Polregio – jak podaje serwis – od blisko 1,5 roku sukcesywnie montuje w swoich składach układy zamknięte. Unowocześnione toalety mają się w nich pojawić do grudnia przyszłego roku. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama